Sunday, July 17, 2011

"letak merata jangan sampai mak tertelan..!"



hehe.. tertelan ape nye mak?? 
dengan xpuas ati nye mak tunjuk kan  "purple butterfly " dlm gelas! 
..saye mintak maaf..

v

v

v
v
v


ini la PURPLE BUTTERFLY ..yg sebati dh dgn mulut ni..


seperti mane yg dh bagi tau sebelum ni..aku ni pemakai tegar orthodontic appliance (OA) mmg kebiasaan nye kat rumah kalu rase2 tak selese aku bukak jek letak dlm bekas! 
normally i wear this OA 24 hours bukak time nak bersih kan gigi lepas makan.. 
sbb tu la aku xsuke makan kudap-kudapan..sbb leceh nak gosok gigi banyak2 kali..



kat mane "purple butterfly" ni selalu merayap dlm rumah?? hehe .. 
dalam mug..
dalam gelas..
dalam mangkuk..
disebalik tisu..
dalam bekas di bilik air..
atas meja abah..
dalam bekas listerine sebelah sinki..
hehe..org rumah aku semue dh TER-educate supaye berhati2 dgn barang2 disekeliling. tapi dorg tak risau pon..dh cnfrim2 my OA tu BERSIH! cume bile tak selese dipakai aku dgn selambe nye tanggal kan OA tu, cuci, pastu rendam la dlm gelas..


bersemadi dgn aman dlm mug! hahaha


ape pandang2???.. haaa, bile makan kat luar. lepas makan je aku berlari cari tandas or sinki sbb nk bersih kan mulut.. ape aku akan buat??? tanggal kan OA tu mcm tggl kan gigi palsu pastu cuci.. MACAM biase la..org kat sebelah mesti perhatikan ape yg aku buat dgn muke yg agak pelik n dlm hati MUNGKIN akan cakap "uisshhhh ngeri gile!!!"... 


1st 2 month pakai ni OA agak leceh dan malu nak cuci depan org ramai..takot2 org2 kat FOODCOURT muntah lak tgk aku wat cam tu.. 
TETAPI..aku ingat tarikh ni 17 FEB 2011.. ade sorg awek yg sanGAAAAATTTT cun siap ngn shawl lilit2 die! dekat mcD seksyen 2 shah alam.. mase tu kul 12 malam..aku lepak lepas maen DOTA.. 
awek cun tu dgn selambe nye tnggal kan OA die pastu CUCI ngn konfiden gileeeeerrrrr.. pasang balik KLIK! KLIK! kat dlm mulut..
die jeling aku.. aku pon jeling die balik.. pastu cabut aku nye OA basuh!.. die senyum jek! pastu ktorg tERGELAK!! 

die cakap "eh, comel nye kaler PURPLE...UiTM eh??"..
aku lak jawap "aah, awak wat kat UiTM gak ke?"
die cakap "aah, leceh kan?? tapi tak ape la..buat2 cool jek..wlpn xberape nk cool"
kami berdue teRGELAK dan bersurai wat mcm tak ade ape2 berlaku...

dari saat DIATAS..bile makan kat mane2 aku cuci je dgn konfiden walaupon nmpak cam nenek2 yg cuci gigi palsu die..penah je bnyak kali org tgk dgn perasaan pelik..aku wat2 xnmpak jek..dh mcm2 aku tempuhi dgn OA ni..
tercabut mase makan jambu yg EXtremE kerassss!
tercabut mase tgh gigit daging!
OA bahagian bawah patah 2!
kesakitan yg teramat bile kene ketat kan!
kene tahan dari makan dlm kete, sbb dlm kete xde sinki!
pernah dicuci menggunakan air laut (mase ni kat dlm boat..KRABI)!
dawai pernah tertanggal dan tercabut!
plastik akrilik pernah pecah!
dan banyak lagi la..nk pk pon sampai tak tercapai AKALMU nak membayangkan nye!

kamu..ye, kamu!!
tapi smue ni bakal berakhir pada 26julai2011..hohok! pengalaman..
skurang2 xde la cemas sgt kalu berlaku kat kluarge kite..
skurang2 aku faham la pngalaman kesakitan yg teramaaattttt sgt tu (padahal tak la sakit mane pon..biase2 je, cume jadi xselese je sbb gusi berdenyut)




kamu..ye, kamu!! 
ni la my purple butterfly
lepas tanggal nnti, boleh jadikan arca kat rumah! tok tatapan anak cucu.


No comments:

Post a Comment